رادان: خبر «ترانه موسوی» یک شایعه است - دولت عشق
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! ... دیده دل هایمان را از آنچه مخالف دوستی توست، کور گردان . [امام سجّاد علیه السلام ـ در دعایش ـ]
دولت عشق
|| مدیریت || شناسنامه || پست الکترونیــک ||  RSS  ||  Atom  ||
رادان: خبر «ترانه موسوی» یک شایعه است

حامی دولت عشق ::دوشنبه 88/6/23 ساعت 10:25 عصر

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: در رابطه با بازداشتگاه کهریزک پرونده‌هایی تشکیل شده که نتایج آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سردار رادان امروز در حاشیه مراسم تقدیر از خبرنگاران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این که آمار کشته‌شدگان در بازداشتگاه کهریزک در برخی از سایت‌ها 69 تن اعلام شده است، گفت: چنین چیزی را که در سایت‌ها زده‌اند، من نشنیده‌ام و پلیس آخرین آماری که از سوی استاندار تهران اعلام شده است، را تایید شده می‌داند.

وی ادامه‌ داد: غیر از آن، آمارهایی که از سایت‌ها ارایه می‌شود طبیعی است، چون وظیفه این سایت‌ها آمارسازی است. همچنین آماری که طی چند روز گذشته نیز در این رابطه اعلام شده بود، یا اساسا وجود نداشت یا صحنه‌سازی بود.

سردار رادان تاکید کرد: آنقدر عملیات روانی آنها دقیق بود که بعضی‌ها را هم تحت تأثیر قرار داد، اما باید توجه داشته باشیم که جنگ روانی آنها باعث نشود در درون خود شکی ایجاد شود.

وی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به بازداشتگاه کهریزک نیز اظهار کرد: نیروی انتظامی تحقیق‌هایی را در این رابطه انجام داده و پرونده‌هایی را تشکیل داده که نتیجه آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به این که گفته می‌شود افراد ردیف اول نیروی انتظامی در موضوع بازداشتگاه کهریزک دخالت داشته‌اند؟ با لحن شوخی به خود اشاره کرد و افزود: من که معمولا با شماها هر موضوعی را در برابر دوربین به استحضار مردم رسانده‌ام، اما موضوع این است که شان خودمان را هم‌شان گزارش‌ها و شایعاتی که اعلام می‌کنند، نمی‌دانیم. لذا برای آن که بخواهیم به این شایعات پاسخ دهیم، خود را خسته نمی‌کنیم.

به گزارش ایسنا، شایعه کشته شدن «ترانه موسوی» در اغتشاشات اخیر موضوع دیگری بود که از سردار رادان پرسیده شد.

وی در این باره گفت: زمانی که موضوع خانم «موسوی»، کشته شدن او همچنین تعرض به وی و بعد هم سوزاندن جسد او عنوان شد، ما هم حساس شدیم که این چه اتفاقی بود که همه می‌دانند، اما پلیس که باید از این اطلاعات باخبر باشد اطلاعی از این موضوع ندارد. در نتیجه پیگیری‌هایی را انجام دادیم که نتیجه‌ای در پی نداشت و در ادامه به سایت جمعیت مراجعه کردیم که اسم سه نفر با نام «ترانه موسوی» به دست آمد.

سردار رادان عنوان کرد: یکی از این افراد، دختر دو ساله‌ای بود که اساسا با خبر اینها هماهنگ نبود. دو تن دیگر هم مورد تحقیق و پیگیری قرار گرفتند که مشخص شد خانمی که آنها اعلام کرده‌اند، چندین سال است در خارج از کشور زندگی می‌کند و با خانواده‌اش هم مصاحبه شد که موضوع خنده‌داری بود.

وی تاکید کرد: حرفم این است که باز هم باید منتظر این شایعه‌سازی‌ها و خبرسازی‌ها باشیم چون این موضوع کارکرد این رسانه‌هاست.

سردار رادان ادامه داد: پیش از انتخابات نیز دیدیم که اقدام به شایعه‌سازی کردند و بعد از انتخابات هم این موضوع طبیعی است.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های متولی خبر اعم از رسانه‌ها، پلیس و سایر دستگاه‌ها آن قدر با مردم صادق هستند که بتوانند اخبار را به درستی در اختیار مردم قرار دهند.

وی ادامه داد: رسانه‌های بیگانه در موضوعات اخیر چیزی را که دنبال می‌کنند، این است که سعی کنند، اراده و توجه نیروهای مسلح و نیروی انتظامی را در حوادث تهی کنند که من نیز از همین جا پیام می‌دهم اساسا پلیس سربازی است که عاشقی را سر لوحه وظیفه خود می‌داند و هیچ وقت صحنه را خالی نمی‌کند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با نامه کروبی به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، به گفتن این موضوع که من سیاسی نیستم و موضوعات پلیسی را از من بپرسید، بسنده کرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی همچنین در مراسم تجلیل از خبرنگاران، اساسی‌ترین راه برای جلوگیری از انحراف خبرنگاران و پلیس را چنگ زدن به ریسمان الهی عنوان کرد و قانون اساسی، حب وطن و همچنین نظام جمهوری اسلامی را پایه‌های اصلی این ریسمان دانست.

به گزارش ایسنا، سردار رادان موضوع عقل عافیت‌اندیش و عاقبت اندیش را در حوادث مهم ارزیابی کرد و افزود:‌ متاسفانه امروز عقل عافیت‌اندیش بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و موضوع عاقبت اندیشی به نوعی سرزنش می‌شود، اما هرچه قدر اعتقاد و التزام عملی به مبانی، اصول و پایه‌های ارزشی داشته باشیم عاقبت‌اندیشی واجب می‌شود که باید در این راستا هزینه آن را پرداخت کرد.

وی از جمله وظایف خبرنگاران و پلیس در حوادث را ‌توجه به موضوع عقل عاقبت‌اندیش و عافیت‌اندیش عنوان و تاکید کرد که وظیفه اصلی خبرنگاران و پلیس، از این دو موضوع بیرون می‌آید.

سردار رادان با بیان این که معتقد هستیم خبرنگاران بسیاری از وقت‌ها در کنار پلیس و یا حتی جلوتر از آنها در جامعه حضور پیدا می‌کنند، ‌افزود: همه ما مدعی هستیم که زمانی می‌توانیم رسالت خود را به خوبی انجام دهیم که به ریسمان الهی چنگ زده و دچار تفرقه و گمراهی نشویم.

وی افزود: در رابطه با نظام جمهوری اسلامی طی رویدادهایی که از اول انقلاب اتفاق افتاده نقش امام (ره) و مقام معظم رهبری تعیین‌کننده بوده است. اساسی‌ترین نشانه ریسمان الهی این است که بتوانیم تشخیص دهیم که پشت سر رهبری حرکت کنیم، اما این به معنای تک صدایی نیست.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: معتقدم کار مشترک پلیس ولایت مدار با خبرنگاران ولایت مدار موجب ایجاد احساس امنیت در جامعه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سردار بتولی ـ معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی ـ همچنین در این مراسم، اظهار کرد: امروزه چت روم‌، فیس‌بوک‌ و اطلاع‌رسانی مجازی با کوتاه کردن زمان انتقال خبر و همچنین در نظر نگرفتن منافع ملی و دخالت در زندگی فردی، رسانه‌ها را به چالش کشیده‌اند.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها به شکلی ممکن است در ورطه‌ای بیفتند که نتیجه آن تامین نشدن منافع ملی است که در این راستا خبرنگاران از یک سو باید با اطلاع‌رسانی شفاف، وظیفه آگاه‌سازی را انجام دهند و از سوی دیگر نیز مراقب باشند که به طور ناخواسته در این ورطه نیفتند.

سردار بتولی ادامه داد: خبرنگار خوب کسی است که در کنار تخصص، اعتقاد به ارزش‌ها، درک شرایط، ‌شناخت دشمنان و درک روحیات اجتماعی را نیز مدنظر قرار دهد.


  • کلمات کلیدی :
  • نوشته های دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    تهیه کلوچه از گوشت انسان
    نماینده ها ببخشید من رای نمیدم
    گشت ارشاد
    جرائم و مجازاتها در اینترنت
    درخت روز تولد شما کدام است؟
    مزحک ترین طلاق ها
    صغرا خانم فداکار
    وصیت نامه زیبای حسین پناهی
    خاتمی : 3 شرط دارم
    متنوع ترین شرایط فروش نوت بوک در سراسر کشور
    ثبت وبلاگ حامی دولت اسلامی
    [عناوین آرشیوشده]

    About Us!
    دولت عشق
    حامی دولت عشق
    حامی پرچمدار ایران عزیز و اسلام ناب محمدی
    Link to Us!

    دولت عشق

    Hit
    مجوع بازدیدها: 559246 بازدید

    امروز: 1 بازدید

    دیروز: 47 بازدید

    Day Links
    حامی دولت عشق [7]
    [آرشیو(1)]


    Notes subjects


    22 بهمن . 22 بهمن امسال . 90.عادل فردوسی پور . اغتشاشا . اغتشاشات . اغتشاشگران . امریکا . تسلیت . تهران . حمله اسرائیل به ایران . خیانت کاران . دشمنان اسلام . دشمنان نظام . دکتر محمود احمدی نزاد . دور دوم انتخابات دهم . زلزله . سایبر . سران فتنه و آشوب . شرایط ویژه . فتنه گران . کامپیوتر . کروبی . لپ تاپ . مشروعیت دولت در اطاعت از ولایت ‌فقیه است . مهندس سید میر حسین موسوی . موبایل . موسوی . ندا آقا سلطان . نوت بوک . ولادت حضرت زین العابدین (ع)مبارک باد .

    Archive


    سیاسی
    اجتماعی
    طنز سیاسی

    links
    آخرین روز دنیا
    فانوسهای خاموش
    خبر روز
    یادداشتها و برداشتها
    .: شهر عشق :.
    بوی سیب
    ایهاالناس بدانید گدای حسنم
    نور
    خط سوم
    نوت بوک و کامپیوتر
    صل الله علی الباکین علی الحسین
    برو بچه های ارزشی
    جالب و دیدنی...!!!
    آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام
    محمد شادانی
    امپراتوری هخامنشیان
    جمهوریت
    هامون و تفتان
    وبلاگ بچه مکتبی های با صفا
    آخرین منجی
    خانه اطلاعات
    دیـــــــار عـــــــاشـقـــــان
    کسب درآمد از طریق اینترنت
    سوارکاری
    اردبیل شهری برای همه
    نیار یعنی آرزو
    «بازتاب اخبار روز، تحلیل و تفسیر اخبار» اخبار سبز بدون محدودیت
    تو میتونی !! دانلود سرگرمی عکس کلیپ آهنگ mp3 اس ام اس
    آریایی بیداشو
    از یک عباس
    اینجا ایران عزیز
    سایت شخصی رئیس جمهور
    پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمعوری اسلامی ایران
    ارتباط با رئیس جمهور
    پایگاه اطلاع رسانی دولت
    ایسنا
    مهر
    فارس
    ایلنا
    خبرگذاری کار ایران
    رسا
    تابناک
    الف
    آفتاب
    عصر ایران
    دکتر محمود احمدی نزاد
    دریافت سوالات و پاسخگویی توسط خود معظم له و با
    مجموعه استفتائات
    فضائل و مصائب حضرت زهرا در پرسش و پاسخ با معظم له
    جنبش سبز و بیانیه های میر حسین موسوی و کروبی

    LOGO LISTS




    In yahoo

    یــــاهـو

    My music

    blogers
    blogers.ir
    وبلاگ
    Submit mail