رییس جمهور در حاشیه نشست هیات دولت: - دولت عشق
[ و مردى پیش روى امام ( ع ) دیگرى را به پسرى که برایش زاده بود چنین مبارک باد گفت : تو را مبارک باد این گزیده سوار که خدایت داد . امام فرمود : ] چنین مگو ، بگو : بخشنده را سپاس بدار ، و بخشیده بر تو مبارک باد و به کمال خود رساد و نیکویى او روزیت بواد . [نهج البلاغه]
دولت عشق
|| مدیریت || شناسنامه || پست الکترونیــک ||  RSS  ||  Atom  ||
رییس جمهور در حاشیه نشست هیات دولت:

حامی دولت عشق ::جمعه 88/7/17 ساعت 2:21 عصر

گفت‌وگوهاى تامین سوخت راکتور تهران ازیکى دوهفته آتى آغاز مى‌شود

*براى سخنگویی دولت فردی را در نظر گرفته ایم * منتظر تصویب لایحه هدفمند شدن یارانه ها در مجلس هستیم *دستی را که باصداقت جلوآید می‌فشاریم

رییس‌جمهور گفت: اگر اراده‌ای برای شکل‌دادن یک همکاری جمعی و مشارکت عمومی برای مواجه‌شدن با مسائل جهانی و حل انسانی آن‌ها وجود داشته باشد، مذاکرات ژنو یک ظرفیت و فرصت مناسب است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد که در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: هفته گذشته صحبت کردم و گفتم نگاه ما به مذاکرات ژنو مثبت است. ما فکر می‌کنیم اگر اراده‌ای برای شکل‌دادن یک همکاری جمعی و مشارکت عمومی برای مواجه‌شدن با مسائل جهانی و حل انسانی آن‌ها وجود داشته باشد، مذاکرات ژنو یک ظرفیت و فرصت مناسب است.

* مذاکرات ژنو یک گام به جلو بود

وی با بیان این که « همکاران ما با همین نگاه وارد شدند» اظهارکرد: قرار بود مذاکرات حول بسته پیشنهادی ایران باشد. خوشبختانه همین اتفاق هم افتاد و قرار شد با محوریت بسته پیشنهادی ایران چهارچوب مذاکرات و برنامه ادامه آن توسط نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و نماینده اتحادیه اروپا و بقیه اعضای 1 + 5 آماده و در نشست بعدی نهایی شود تا بر اساس چهارچوبی که به تصویب نمایندگان هفت کشور می‌رسد، مذاکرات ادامه یابد.
رییس‌جمهور افزود: از نظر ما نشست ژنو یک {باب} مثبت به روی هفت کشور باز کرد و یک گام به جلو بود؛ امیدواریم با همین نگاه و همین روند به سمتی برویم که یک همکاری سازنده جمعی در کل جهان برای حل مشکلات اساسی شکل گیرد؛ این نگاه ماست و در همین مسیر حرکت می‌کنیم.
احمدی‌نژاد هم‌چنین خاطرنشان کرد: فکر می‌کنیم همه کسانی که در این گفت‌وگوها شرکت می‌کنند باید با نگاه جدیدی به جهان و مسائل آن وارد گفت‌وگوها شوند و این بحث تغییری که اعلام شده در عرصه عمل دنبال شود تا بتوانیم نتایج مثبتی را از این گفت‌وگوها به دست آوریم.
وی هم‌چنین با بیان این که « در مجموع گفت‌وگوها مثبت بوده و به نظر می‌رسد آرام آرام یک اراده برای حرکت در جهت تعامل مثبت و سازنده شکل می‌گیرد که ما از آن استقبال می‌کنیم » تصریح کرد: بالاخره ما قبلا هم اعلام کرده‌ایم در مورد خرید سوخت بیست درصد (نوزده و هفتاد و پنج صدم درصد) برای رآکتور تهران با هر کسی که تمایل داشته باشد آن را در اختیار ما قرار دهد گفت‌وگو می‌کنیم؛ یعنی کارشناسان ما بروند گفت‌وگو کنند؛ این پیشنهاد مورد استقبال قرار گرفت و کشورهای گوناگونی پیشنهاد دادند. برخی گروهی پیشنهاد دادند، برخی هم فردی پیشنهاد دادند؛ این هم طراحی شده که ان‌شاءالله از یکی دو هفته آینده گفت‌وگوهای کارشناسی‌اش آغاز شود تا بتوانیم سوخت مورد نیاز رآکتور تهران را از مسیر درستش تهیه کنیم.
رییس‌جمهور در ادامه سخنانش در پاسخ به این پرسش که آیا از آمریکا سوخت خریداری خواهید کرد؟ گفت: فرقی نمی‌کند. ما که برای تعامل حد و مرز نگذاشته‌ایم؛ جز رژیم صهیونیستی. خب! طبیعی است که نماینده آمریکا در آنجا خواسته مذاکراتی شود و آقای جلیلی هم استقبال کرده و اتفاقا مذاکراتشان هم مذاکرات خوبی بوده؛ یعنی یک چارچوب منطقی روشن دارد که ما آن را قبول داریم؛ یعنی بر پایه احترام و عدالت و پیگیری همین بحث‌هایی بوده که در بسته‌ پیشنهادی خود مطرح کرده‌ایم؛ از جمله خلع سلاح جهانی، بهره‌مندی همه ملت‌ها از فناوری هسته‌ای و دیگر فناوری‌های پیشرفته و خرید سوخت برای رآکتور تهران.
وی ادامه داد: گفت‌وگوها در همین چارچوبی بوده که قبلا اعلام کرده‌ایم. به نظر من هم آن گفت‌وگو خوب بوده و هم مجموعه مذاکراتی که در ژنو انجام شده مذاکرات بهتری است. ما در بعضی کشورها شاهد رفتار بهتری نسبت به گذشته هستیم؛ یعنی این برداشت را کردیم که منطق عدالت و احترام به دیگران آرام آرام جا می‌افتد و گسترش پیدا می‌کند و مبنای خوبی برای تعاملات هست.
احمدی‌نژاد در ادامه در پاسخ به این پرسش که « گفته می‌شود آمریکا برای تامین سوخت اعلام آمادگی کرده است» گفت: اعلام آمادگی هم که کرده باشد از نظر ما مشکلی ندارد؛ این چیز خوبی است. ما می‌خواهیم سوخت بخریم؛ از هر جای دنیا می‌توانیم بخریم و آمریکا هم یک طرف فروشنده می‌تواند باشد.
وی درباره زمان راه‌اندازی نیروگاه بوشهر و اظهارنظرها در این باره نیز اظهار کرد: این یک کار فنی است و کار فنی تابع مسائل فنی است و آنجا باید از ضرایب ایمنی بسیار بالایی برخوردار باشد؛ به همین دلیل همکاران ما در انرژی اتمی و پیمانکار روسی همه دقت‌ها را به کار می‌برند، کارها دائم مرور و بازرسی فنی می‌شود و امیدوارم هر چه زودتر راه‌اندازی شود.
رییس‌جمهور در ادامه سخنانش درباره اظهار نظر اخیر البرادعی، در کنفرانس مطبوعاتی‌اش در تهران گفت: این برداشت آقای البرادعی از یک توافق قبلی است که ما آن را معلق کرده‌ایم؛ یعنی بعد از این که قطعنامه‌ها صادر شد، از طرف جمهوری اسلامی این توافقنامه به حالت تعلیق درآمد. ایشان یک برداشت داشتند که مورد قبول سازمان انرژی اتمی ما نیست و این در کار قم که انجام می‌شود، مشکلی ندارد.

* آغاز مذاکره برای خرید سوخت هسته ای تا یکی دو هفته دیگر

وی هم‌چنین در پاسخ به این پرسش که « بالاخره ایران از چه کسی سوخت هسته‌ای خواهد خرید» اظهار کرد: هنوز هیچکدام نهایی نشده؛ برخی به صورت انفرادی و برخی به صورت چندگانه پیشنهاد داده‌اند که حاضرند در یک مکانیزیم این سوخت را تامین کنند. کارشناسان ما از چند روز دیگر گفت‌وگوهایشان را با کارشناسان طرف‌های فروشنده آغاز می‌کنند. طبیعی است ما در این گفت‌وگوها آن‌چه را به نفع منافع ملی‌مان باشد انتخاب خواهیم کرد؛ بنابراین فرقی نمی‌کند طرف ما چه کسی باشد؛ بعضی از نمایندگان کشورها گفتند فرانسوی‌ها آماده هستند بفروشند، علی‌القاعده باید این پیشنهاد را به صورت رسمی ارائه دهند که از طرف سازمان انرژی اتمی ما بررسی شود.
وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره « درخواست تشدید تحریم توسط وزیر خزانه‌داری آمریکا و فشار این کشور برای توقف مذاکرات با ایران برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی، همزمان با مذاکرات ژنو» گفت: این خیلی خبر خوبی است. مگر آنها که به تجارت جهانی پیوسته‌اند سود کرده‌اند؟ بالاخره در ایران آزادی و اظهارنظرهای گوناگون هست، لابد در آمریکا هم این طور است و افراد سلایق مختلف دارند؛ اما ما سیاست‌ها و تعاملات خود را بر مبنای منافع ملی خود تنظیم می‌کنیم و قدرت انعطاف‌مان هم خیلی بالاست؛ یعنی ملت ایران خوب بلد است منافع ملی‌اش را در شرایط گوناگون حفظ کند. ما اعلام کرده‌ایم آمادگی داریم در حل مسائل جهانی کمک کنیم؛ مسائلی که آن‌ها بیشتر {از آن} آسیب می‌بینند و این آمادگی هم همچنان برقرار است؛ اما خب نظرها هم بیان می‌شود.
رییس‌جمهور در عین حال افزود: بعضی وقت‌ها خبرهایی که می‌آید دستکاری شده است. برخی رسانه‌هایی که مثلا در اروپا هستند از این که یک گام به جلو برداشته شده و خود دارند از عرصه به نوعی کنار می‌روند، من زیاد دیده‌ام یک اظهار نظر را به گونه‌ای دیگر تیتر زده‌ و قلب کرده‌اند، اما وقتی به متن می‌رویم می‌بینیم چنین چیزی نیست. اصلا ممکن است فردی یک احتمال را گفته‌ باشد، به هر حال این‌ها تاثیری در جهت‌گیری‌های اساسی ما ندارد؛ جهت‌گیری‌های اساسی ما بر اساس منافع ملی و آرمان‌ها و عزت ملت ما تنظیم شده و بر این اساس جلو خواهیم رفت. هر کس با صداقت دستی جلو بیاورد، آن را خواهیم فشرد.

* منتظر تصویب لایحه هدفمند شدن یارانه ها در مجلس هستیم

احمدی‌نژاد در بخش دیگر سخنانش درباره لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها گفت: لایحه‌ای که دولت تقدیم مجلس کرده، لایحه‌ جامعی است و در آن وظایف و اختیارات دولت متعادل است؛ یعنی می‌شود این کار بزرگ را به خوبی جلو برد. تغییراتی داده شده و البته دوستانی در کمیسیون ویژه مجلس تلاش کرده‌اند نظرات را به هم نزدیک و مصوبه کمیسیون را به لایحه دولت نزدیک کنند؛ اما هنوز یکی دو مورد هست که اساسی است و امیدواریم در صحن مجلس این‌ها هم به سمت لایحه بیاید؛ زیرا اگر نیاید در اجرا مشکل ایجاد می‌شود و ممکن است مردم و اقتصاد ملی دچار آسیب شوند. الان مشغول گفت‌وگو هستیم و جمعی از نمایندگان محترم هم دنبال می‌کنند یک گام دیگر برداشته شود و اصول کار کمیسیون ویژه‌ مجلس با اصول کار دولت به طور کامل با هم منطبق شود تا ان‌شاءالله با هماهنگی این کار بزرگ را جلو ببریم.
احمدی‌نژاد در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره آن‌چه تفسیری از قانون خوانده شد که بر مبنای آن نتیجه گرفته می‌شود غلامحسین الهام از دولت خارج شود، گفت: ما در این دوره تفسیرهای عجیب و غریب دیده‌ایم؛ مثلا عضویت شورای شهر طبق قانون شوراها شغل محسوب نمی‌شود؛ اما دیدیم برخی تفسیر کردند که می‌شود. ما چیزهای عجیب و غریب در این دوره دیده‌ایم. حالا باید این را بررسی کنیم.

* برای سخنگویی دولت فردی را در نظر داریم

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه « آیا سخنگو برای خود انتخاب نمی‌کنید؟» خطاب به خبرنگاران گفت: پیشنهاد شما کیست؟
تعدادی از خبرنگاران نام الهام را بردند که رییس‌جمهور گفت: برای آقای الهام که متاسفانه قانون گذاشته‌اند از دولت بیرون برود.
یکی از خبرنگاران گفت: ایشان شش ماه بیشتر از دوره‌اش در شورای نگهبان نمانده که احمدی‌نژاد گفت: شش ماه کسی را نصب نکنیم.
یکی از دیگر خبرنگاران پرسید آیا فردی مورد نظر هست؟ که احمدی نژاد گفت: بله.
رییس‌جمهور در ادامه درباره نشست با جوانان نیز گفت: امیدوارم تنظیم شود به زودی یک نشست اختصاصی با جوان‌ها داشته باشیم تا هر چه دلتان می‌خواهد بپرسید.
در ادامه یکی از خبرنگاران گفت « مردم از ما می‌پرسند چرا احمدی‌نژاد دیگر کاپشن نمی‌پوشد» که وی گفت: روزهایی که کاپشن می‌پوشیم به پست دوربین نمی‌خوریم؛ حالا می‌شود شیفت‌ها را جابه‌جا کرد.
خبرنگار گفت « مردم می‌گویند لباس‌های شما متنوع شده و مثلا وقتی به نیویورک می‌روید شلوار جین می‌پوشید» که احمدی‌نژاد گفت: لباس‌های من متنوع شده؟ آن شلوار هم شلوار بسیجی است که پارسال هم اتفاقا می‌پوشیدم.

* نتایج نشست با نماینگان مجلس

خبرنگار دیگری درباره نشست سه‌شنبه‌شب با نمایندگان مجلس پرسید که احمدی‌نژاد گفت: خیلی عالی بود.
یکی دیگر از خبرنگاران به رییس‌جمهور گفت « رقم نقدینگی امسال به 210 هزار میلیارد تومان می‌رسد و کارشناسان می‌گویند این رقم باعث تورم می‌شود.»
احمدی‌نژاد در پاسخ گفت: من 210 هزار میلیارد تومان را از شما می‌شنوم.
وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری که گفت « شنیده‌ایم آقای کردان برای ریاست مرکز بررسی‌های استراتژیک انتخاب شده است» گفت: این روزها آن‌قدر خبر منتشر می‌شود که اصلا روحم هم از آن‌ها خبر ندارد.
در ادامه خبرنگاری از رییس‌جمهور پرسید « اولین استانی که به آن سفر می‌کنید کجاست؟» که وی گفت: به یکی از استان های سی گانه است که اولش نامش هم الف است.
وی درباره این که « چه تغییراتی در دور سوم سفرها ایجاد خواهد شد » نیز اظهار کرد: چون از گروه‌های مختلف نظر گرفته ایم ان‌شاءالله نظرات جمع شود، اوایل هفته آینده شما را در جریان می‌گذرایم. من به آقای سروش‌پور گفته‌ام از گروههای خبری که این سفرها را دنبال می‌کرده‌اند نظر بگیرد؛ نمی‌دانم این اتفاق افتاده است یا نه.
در ادامه خبرنگاری درباره «نشست صمیمانه خبرنگاران با رییس‌جمهور پرسید» که رییس‌جمهور گفت: قبلا هم گفته بودم بعد از ماه مبارک رمضان یک جلسه میهمانی صمیمانه با خبرنگاران داشته باشیم.
بر اساس این گزارش رییس‌جمهور در ابتدای ورود به جمع خبرنگاران نیز اظهار کرد: خسته نباشید! دست شما درد نکند. شنیده‌ام امروز زیاد معطل شدید. سپرده‌ام طوری برنامه‌ریزی کنند که هفته بعد معطل نشوید.


  • کلمات کلیدی :
  • نوشته های دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    تهیه کلوچه از گوشت انسان
    نماینده ها ببخشید من رای نمیدم
    گشت ارشاد
    جرائم و مجازاتها در اینترنت
    درخت روز تولد شما کدام است؟
    مزحک ترین طلاق ها
    صغرا خانم فداکار
    وصیت نامه زیبای حسین پناهی
    خاتمی : 3 شرط دارم
    متنوع ترین شرایط فروش نوت بوک در سراسر کشور
    ثبت وبلاگ حامی دولت اسلامی
    [عناوین آرشیوشده]

    About Us!
    دولت عشق
    حامی دولت عشق
    حامی پرچمدار ایران عزیز و اسلام ناب محمدی
    Link to Us!

    دولت عشق

    Hit
    مجوع بازدیدها: 559241 بازدید

    امروز: 43 بازدید

    دیروز: 6 بازدید

    Day Links
    حامی دولت عشق [7]
    [آرشیو(1)]


    Notes subjects


    22 بهمن . 22 بهمن امسال . 90.عادل فردوسی پور . اغتشاشا . اغتشاشات . اغتشاشگران . امریکا . تسلیت . تهران . حمله اسرائیل به ایران . خیانت کاران . دشمنان اسلام . دشمنان نظام . دکتر محمود احمدی نزاد . دور دوم انتخابات دهم . زلزله . سایبر . سران فتنه و آشوب . شرایط ویژه . فتنه گران . کامپیوتر . کروبی . لپ تاپ . مشروعیت دولت در اطاعت از ولایت ‌فقیه است . مهندس سید میر حسین موسوی . موبایل . موسوی . ندا آقا سلطان . نوت بوک . ولادت حضرت زین العابدین (ع)مبارک باد .

    Archive


    سیاسی
    اجتماعی
    طنز سیاسی

    links
    آخرین روز دنیا
    فانوسهای خاموش
    خبر روز
    یادداشتها و برداشتها
    .: شهر عشق :.
    بوی سیب
    ایهاالناس بدانید گدای حسنم
    نور
    خط سوم
    نوت بوک و کامپیوتر
    صل الله علی الباکین علی الحسین
    برو بچه های ارزشی
    جالب و دیدنی...!!!
    آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام
    محمد شادانی
    امپراتوری هخامنشیان
    جمهوریت
    هامون و تفتان
    وبلاگ بچه مکتبی های با صفا
    آخرین منجی
    خانه اطلاعات
    دیـــــــار عـــــــاشـقـــــان
    کسب درآمد از طریق اینترنت
    سوارکاری
    اردبیل شهری برای همه
    نیار یعنی آرزو
    «بازتاب اخبار روز، تحلیل و تفسیر اخبار» اخبار سبز بدون محدودیت
    تو میتونی !! دانلود سرگرمی عکس کلیپ آهنگ mp3 اس ام اس
    آریایی بیداشو
    از یک عباس
    اینجا ایران عزیز
    سایت شخصی رئیس جمهور
    پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمعوری اسلامی ایران
    ارتباط با رئیس جمهور
    پایگاه اطلاع رسانی دولت
    ایسنا
    مهر
    فارس
    ایلنا
    خبرگذاری کار ایران
    رسا
    تابناک
    الف
    آفتاب
    عصر ایران
    دکتر محمود احمدی نزاد
    دریافت سوالات و پاسخگویی توسط خود معظم له و با
    مجموعه استفتائات
    فضائل و مصائب حضرت زهرا در پرسش و پاسخ با معظم له
    جنبش سبز و بیانیه های میر حسین موسوی و کروبی

    LOGO LISTS




    In yahoo

    یــــاهـو

    My music

    blogers
    blogers.ir
    وبلاگ
    Submit mail